24 Kasım 2011 Perşembe

Kalibratik Yalanlar



Nedir kalibratik yalanlar?

Cevap veriyorum: bu tür yalanların bir çapı ve boyu vardır. Rastgele hayal gücünün etkisinde kalarak uydurulmuş yalanlardan değildirler. Atmaca ve sallamasyon kesinlikle yapılmaz, aksine eldeki imkan ve olasılıklar dahilinde gerçekleştirilmek istense; gerçekleştirilmesi % 100 e yakın bir olasılık içeren fakat, olayın gerçeklemesi yerine o hali ile bırakıp kişileri etkilemeye yönelik tembel işi de denilen bir yalan türüdür.

Nerelerde ve kimler tarafından kullanılır?

Cevap veriyorum: genel itibari ile hava atmak maksatlı kullanılan bu yalanlar duruma göre iş hayatında da sıklıkla rastlanır. Şirketlerin kredi alabilmeleri için hazırladığı şişirme raporlar ve dosyalar örnek olarak gösterilebilir. Reklamlarda sıklıkla rastladığımız bu kalibratik yalanlara en çok ihtiyaç duyan şirketler Pazar paylarını arttırarak daha çok ucuza üretimle daha çok gelir elde edebilmek için ticari arenanın her safhasında çekinmeden kullanırlar.

Başta dediğimiz hava atmak maksadını ise; kişilerin sosyal hayatlarında mevki, rütbe ve sosyal statü elde bilmek için kullandıkları bir gerçektir. Yapabilme gücünün kullanılmamasının asıl sebebi emek ve güç harcamadan hedefe ulaşmak varken neden vakit ve zaman harcayayım teorisinden destek alarak kendilerini üstün mantık kategorisinde görmelerinden kaynaklanır. Kısa vadede karlı olmalarına karşı uzun vadede güven ve gelir kaybına yol açan bu yalan metodu günümüzde günü kurtarmak için söylenen bir yalan türü olduğundan her zaman bir başka günü kurtar yalanını uydurabilecek herkes tarafından kullanılır.

Amaç ya da hedef nedir?

Cevap veriyorum: yukarıda da az çok değindiğim gibi sonraki güne daha güçlü uyanabilme amacına yöneliktir bu yalanlar. Bu yalanların kalibratik olması yalana maruz kalanda ancak güven kaybına yol açar. Bu yüzden şirket veya kişi yalan ortaya çıktığında ya da çıkmadan önce yeni bir yalana hayat vermiş olacaktır.

Şirketsel bazda; her an üretilen ürünün daha iyi versiyonu üretilerek yeni bir ürünmüş gibi tanıtılarak eskisinin yetersizliği, hatası veya işe yaramazlığı unutturularak yeni ürünün satılmasını hedef ve amaçlar. Marka olarak yeteri kadar güven kaybına ulaştığı anda şirket ismi değiştirerek kalibresini bozmadan aynı tas aynı hamam şeklinde hayatını idame ettirip gider.

Kişisel bazda; kişinin yapması muhtemel olaylar sonuca ulaşmadan veya kişinin belirlediği süre dolmadan kişi hedef değiştirip başka bir projenin peşine düştüğünü açıklar. Hem eskisinden daha iyidir, hem daha az zamanda daha çok kazanç demektir. İş böyle olunca eski vaatleri geçersiz kalmış ve kişinin verdiği sözler geçersiz ve hükümsüz kalmış olacaktır. Bu yüzden hiçbir iş yapmadan aynı sosyal statünün devamı sağlanmış olacaktır. Fakat uzun vadede yapılmayan her türlü iş kişilerin beyinlerindeki kortex katmanında açtıkları sayfaya bir çarpı atmasına sebep olacaktır ve bir gün bu çarpılar çoğaldıktan sonra domino etkisi ile bütün yalanlarının meydana çıkması ufak bir olayla bile gerçekleşe bilmektedir.

Süresi ve kullanım sözleşmesi varmıdır?

Cevap veriyorum: bu tür yalanların süresinin olup veya olmadığını söylemek çok zordur. Sonuç itibariyle ortada bir yalan yokmuş durumu hakimdir. Yenileme ve gelişmenin hakim olduğu bir süreçmiş gibi gösterildiğinden olayın asıl yüzü kortex katmanındakilerin farkına varılması ile anlaşılacaktır. Kaldı ki bu yalan metodunu uygulayan şirketlerin bazıları çizgi filmlere koydurduğu gizli resim, söz, kelime, ses gibi etkenlerde 15-20 yıl sonraki pazardaki paylarını arttırmayı hedeflemektedirler. Yani insan farkına vardığında iş işten geçmiş ve bilinç altı ile yönetiliyor olabileceği varsayımı ile ancak uzun vadede güven kaybına neden olacaktır ve bu yalan kategorisindeki anlaşmalar çift taraflı fest ile tam anlamı ile sona erebileceğinden şirketsel bazda isim değişikliği ile aynı güven yeniden sağlanıp hayatına iki tarafta devam eder. Kişisel bazda ise genelde kalibresine göre değişir. Eğer iki tarafta eşit bilinç gücünde ise karşılıklı geri adımlarla ortak bir yol bulunabilir ve eski sözleşme bir delil olarak kalıp yeni bir sözleşmeye imza atılabilir.

Sloganları ve bir matematiksel denklemleri var mıdır?

Cevap veriyorum: ister uyu, ister uyuma. Güneş sabah olunca yeniden doğacaktır. [slogan]

[denklem]
Boş zaman = Rahat
Rahat = huzur + mutluluk
Huzur + mutluluk = Bol kazanç(yeni + yeni) / umut

Hayatınızda hiç yalan söylediniz mi? Söylediyseniz nedir?

Cevap veriyorum: Birkaç yalan söylemişliğim var olsa da yalanın en büyük mağdurlarından birisi olarak yalan gerçekten daha güzel ve tatlıdır. Fakat, ama, lakin, maalesef yalan yalana gebedir ve hep beşiz doğurur. Bu nedenle söylemem ve söyleyeni de sevmem [yalan(mecazi)]

Şimdi ufak bir ara. Reklamlardan sonra yeniden karşınızdayız.

Reklamlar; Yalansız bir hayat için "Külliyen Yalan" kullanınız. Hem etkili, hem de çok ucuz. Bilgi için en yakın arkadaşınıza başvurunuz.(fısıltı gazetesi yayın irtibat bürosu)

Özlü Sözler
·             Yalancının mumu yassıya kadar yanarmış, lakin yalancı yassıdan önce başka bir mum daha yakarmış.
·         Özü bozan yalan ise; özü yakan doğrudur.
·         Bana bir yalan söyle sana senin kim olduğunu söyleyeyim.

Küçük bir Şiirimsi

İlkel mevsim rüzgârlarıydı
Saçlarım yokken savuran
Ağlamazken göz yaşartan
Dilime toprak, burnuma toz kaçıran

Ulu heybetliler kesildi
Baltalar kör
Bıçkılar aç
Ormancılar uyurken

Eski bir itfaiye sireniydi duyulan
Kulaklarımı tıkadım
İçimde yansa da ormanlar
Gözlerimden akan benzinle kundaklamıştım

Eski acılar mıydı yeni filizler fışkırtan
Yoksa mevsimsel döngüler miydi yeşerten
Sorular birbirini kovalarken
Cevap olup gel
Tek yön, çift şerit gidişlerim
Kazası bol ve muhtemel


Klasik Not: ustalığım tartışmalı olup bilim-e kapalıdır. Araştırma ve analiz sonuçları baştan geçersiz olup bu tür yaklaşımlarla imla hatalarıma laftan söz söyleme sanatı kullanarak icraata geçmeden önce; ilkokul dâhil olmak üzere, orta öğretim ve yüksek öğretim seviyelerimdeki bütün edebi ve dil bilgisi öğrettiğini düşünen öğretmenlerimin işlerini iyi yapıp yapmadıkları kontrol ve gözden geçirilerek sonuca bağlanmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder